Strategi Komunikasi Pemasaran Berjenjang Lifeforwin Di Era Digital
DOI:
https://doi.org/10.21111/ejoc.v7i1.7427Keywords:
Startegi Komunikasi, komunikasi pemasaran, pemasaran berjenjang, pemasaran digital, lifeforwin, Communication Strategy, marketing communication, multilevel marketing, digital marketingAbstract
References
Amin, M. (2016). Strategi Pemasaran Mlm ( Multi Level Marketing ) Perspektif Ekonomi Islam Jurusan Ekonomi Syari ’ Ah Fakultas Ekonomi Dan Bisnis Islam Institut Agama Islam Negeri ( Iain ) Purwokerto. IAIN Purwokerto.Arifianto, S. ;Juditha ;Christiany. (2019). Media dan Perubahan Budaya Komunikasi. Aswaja Pressindo.Arnus, S. H. (2015). Computer Mediated Communication (CMC),Pola Baru Berkomunikasi. Al Munzir, 8, 275–288.Chaffey, D. F. E. (2016). Digital Marketing. Pearson.Dwityas, N. A., Mulyana, A., Hesti, S., Briandana, R., & Kurniasari, P. M. (2020). Digital marketing communication strategies: The case of Indonesian news’portals. International Journal of Economics and Business Administration, 8(3), 307–316. https://doi.org/10.35808/ijeba/517Endarwati, O. (2021). Belanja Online Makin Digemari, E-Commerce Tumbuh 40% di 2021 : Okezone Economy. Https://Economy.Okezone.Com/. https://economy.okezone.com/read/2022/01/21/455/2535696/belanja-online-makin-digemari-e-commerce-tumbuh-40-di-2021Fani, A. (2018). Strategi Komunikasi Pemasaran Online Shop Babyeye_Id Melalui Aplikasi Instagram Dalam Meningkatkan Penjualan Produk. Universitas Muhammadiyah Sumatra Utara.Febrian, A. (2020). Hingga Juli 2020, pendaftar bisnis online meningkat 38,3%. Https://Industri.Kontan.Co.Id/. https://industri.kontan.co.id/news/hingga-juli-2020-pendaftar-bisnis-online-meningkat-383Fioni, R. A., Ma’ani, B., & Muhammad, F. (2019). SISTEM BISNIS MULTI LEVEL MARKETING DITINJAU MENURUT HUKUM ISLAM (Studi PT. Melia Sehat Sejahtera Cabang Jambi) [Universitas Islam Negeri Sulthan Thaha Saifuddin]. http://repository.uinjambi.ac.id/1625/Hamdani, T. (2020). Bisnis MLM Marak di Tengah Pandemi, Ada Apa? Https://Finance.Detik.Com/. https://finance.detik.com/moneter/d-5228765/bisnis-mlm-marak-di-tengah-pandemi-ada-apaHaryanto. (2015). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Media Komunikasi Komunitas Pustakawan Homogen Dalam Rangka Pemanfaatan Bersama Koleksi Antar Perguruan Tinggi. Edulib, 5(1), 83–89. https://doi.org/10.17509/edulib.v5i1.2305Jain, S., Singla, B. B., & Shashi, S. (2015). Motivational factors in multilevel marketing business: A confirmatory approach. Management Science Letters, 5, 903–914. https://doi.org/10.5267/j.msl.2015.8.006Juditha, C. (2015). Pola Komunikasi Dalam Cybercrime (Kasus Love Scams). Jurnal Penelitian Dan Pengembangan Komunikasi Dan Informatika, 6(2), 122582.Karman. (2013). Riset Penggunaan Media dan Perkembangannya Kini - Researches on Media Uses And Its Development. Jurnal Studi Komunikasi Dan Media, 17(1), 103–121.Kartika, I. S. ; B. B. ; M. (2021). Business Center Pt Herba Penawar Alwahida Indonesia-Halal Network International ( Hni-Hpai ) Terhadap Konsumen Di. Komunika, 4(2).Karunianingsih, D. A. (2021). Konvergensi Media pada Podcast Radar Jogja Digital dalam Publikasi Berita dan Perluasan Segmentasi Audiens. Jurnal Studi Komunikasi Dan Media, 25(1), 61–80. https://doi.org/10.31445/jskm.2021.3528Kaźmierczak, J., & Łabuz, A. (2018). Multi-Level Marketing. Features and Controversy. Annals of Marketing Management and Economics, 4(1), 25–34. https://doi.org/10.22630/amme.2018.4.1.2Khulaifi ;Finnah Furqoniah;Sarwo Edy Wibowo. (2018). Analisis Komunikasi Pemasaran PT Melia Sehat Sejahtera Kaltim. Ilmu Komunikasi, 6(4), 149–163.Lestari, P. A. (2021). Peluang Bisnis Multi Level Marketing Dimasa Pandemi Covid 19. Jurnal Imagine, 1(1), 38–43. https://doi.org/10.35886/imagine.v1i1.184Munir, M. H. (2017). Strategi Komunikasi Multilevel Marketing PT Melia Sehat Sejahtera dalam Mempromosikan Produknya. Universitas Islam Negeri Syarif Hidayatullah.Nasrullah, R. (2014). Teori dan Riset Media Siber. Kencana.Nasrullah, R. (2015). Media Sosial : Perspektif Komunikasi, Budaya dan Sosioteknologi. Simbiosa Rekatama Media.Nur’aini, R. D. (2020). Penerapan Metode Studi Kasus YIN Dalam Penelitian Arsitektur dan Perilaku. INERSIA, XVI(1), 92–104.Prasetyo, W. D., & Palupi. (2017). Pola Komunikasi Komunitas Rumah Hebat Indonesia. The 5th Urecol Proceeding, 314–327.Raharjo, R. S. (2017). Strategi Komunikasi Lembaga Kemanusiaan dalam Menggalang Dana Masyarakat. . Jurnal IKON, 1(5), 42–58.Rohana, R., Agustini, & Ratnamulyani, I. (2015). Strategi Komunikasi Pemasaran Multilevel Marketing Oriflame Terhadap Kepercayaan Distributor Sebagai Mitra Usaha. Komunikatio, 1(2), 73–97. http://ojs.unida.ac.id/index.php/JK/article/download/169/309Rohimin. (2016). Network Marketing: Analisis terhadap Pemasaran Jejaring dalam Penjualan Langsung Berjenjang Syariah. AlIntaj, 2, 89–98.Salim, M., Dwi Sabna Rosdian, E., & Farady Marta, R. (2022). Crsl Store Digital Marketing Communication To Increase Fashion Brand Awareness. Medium: Jurnal Ilmiah Fakultas Ilmu Komunikasi Universitas Islam Riau, 6(2), 245–262. https://journal.uir.ac.id/index.php/Medium/article/view/8800Sarastuti, D. (2017). Sarastuti: Strategi Komunikasi Pemasaran. Jurnal Visi Komunikasi, 16(01), 71–90.Wahyuningsih, S. (2013). Metode Penelitian Studi Kasus: Konsep, Teori Pendekatan Psikologi Komunikasi dan Contoh Penelitiannya. UTM Press.
Downloads
Published
Issue
Section
License
In order to be accepted and published by Ettisal : Journal of Communication, author(s) submitting the article manuscript should complete all the review stages. By submitting the manuscript the author(s) agreed to these following terms:
1. The copyright of received articles shall be assigned to [Ettisal : Journal of Communication] as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish articles in various forms (including reprints). [Ettisal : Journal of Communication] maintain the publishing rights to the published articles.
2. Authors are permitted to disseminate published article by sharing the link/DOI of the article at [Ettisal : Journal of Communication]. authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from [Ettisal : Journal of Communication] with an acknowledgement of initial publication to this journal.
3. Users/public use of this website will be licensed to CC BY-NC-SA (Attribution & Non-Commercial-ShareAlike)