Tathwīr Mawād Ta’līm Al-Lugoh Al-Arabiyyah li Qowā’id ‘ala asās Kharāith Mafāhīm
DOI:
https://doi.org/10.21111/lisanudhad.v9i2.9031Keywords:
Teaching Materials, Grammar, Arabic Language, Mind Mapping.Abstract
References
Ainin, Moh, 2019, Metode Penelitian Peningkatan Kualitas Pembelajaran Bahasa Arab (Teori dan Praktek), Malang: Lisan Arabi. Aji, Ari Pranama, 2020, Peningkatan Hasil Belajar Bahasa Arab Materi Qawaid Melalui Metode Mind Map Bagi Mahasiswa Tamhidy Ma'had Bilal Bin Rabah Sorong Tahun Ajaran 2018/2019. Jurnal Paida, Vol. 1, No.1. Anwar, Moch, 2012, Ilmu Nahwu Terjemahan Matan Al-Jurumiyyah Dan ‘Imrity, Bandung: Sinar Baru Algensindo. Arum, Putri Rahayu, 2021, Penggunaan Mind Mapping dari Perspekstif Tony Buzan dalam Proses Pembelajaran, Jurnal Paradigma Vol 11, No 1. Arifa, Zakiyah Dewi Chamidah, 2011, Pengembangan Bahan Ajar Qawaid Bahasa Arab Berbasis Mind Map Untuk Tingkat Perguruan Tinggi, Jurnal El-Qudwah, Vol. 6, No. 1. Asrori, Imam, Ahsanuddin, 2016, Media Pembelajaran Bahasa Arab, Malang: Bintang Sejahtera. Bahrudin, Fuad, 2013, Terjemah Alfiyah Ibnu Malik dan Penjelasannya, Kediri: Mobile Santri. Buzan, Tony, 2013, Buku Pintar Mind Map, Jakarta: PT Gramedia. Cahya, Edi Setyawan, 2015, Pembelajaran Qawa’id Bahasa Arab Menggunakan Metode Induktif Berbasis Istilah-istilah Linguistik, Jurnal Komunikasi dan Pendidikan Islam, Vol. 4 No. 2. Deporter, Bobbi, Mike Hernacki, 2020, Quantum Learning: Membiasakan Belajar Nyaman dan Menyenangkan, Bandung: PT Mizan Pustaka. Falah, Ahmad, 2014, Pembelajaran Bahasa Arab Berbasis Mind Map untuk Meningkakan Pemahaman Bahasa Arab Pada Tingkat Madrasah, Jurnal Arabia, Vol. 6 , No. 1. Fu'adah, Shofwatul, 2021, Penggunaan Strategi Mind Mapping Dalam Pembelajaran Kosakata Bahasa Arab, Jurnal Lahjah Arabiyah, Vol. 2 No. 1. Ghalayaini, 2018, Jami’ud Durus Al-Arabiyah, KairoDar Assalam. Hanani, 2020, Pembelajaran Bahasa Arab Kontemporer, Bandung: Cendekia Press. Hifni, Bek Dayyab, 2012, Kaidah-kaidah Bahasa Arab, terj. Ach Sunarto, Surabaya: Al-Hidayah. Kosasih, 2021, Pengembangan Bahan Ajar, Jakarta: Bumi Aksara. Muslih, dkk, 2021, Inovasi Pendidikan dan Praktik Pembelajaran Kreatif, Pekalongan: PT Nasya Expanding Management. Nafiah, Khotimatun, 2014, Pengembangan Bahan Ajar Bahasa Arab Sebagai Penunjang Pembelajaran Tarakib (Qowaid) Kelas VII MTs Negeri 1 Semarang, (Skripsi, Universitas Negeri Semarang). Nana, 2019, Pengembangan Bahan Ajar, Klaten: Lakeisha. Nur, Hidayati, 2017, Strategi Pembelajaran Bahasa Arab Untuk Anak, Malang: Bintang sejahtera. Olivia, Femi, 2014, 5-7 Menit Asyik Mind Mapping Pelajaran Sekolah, Jakarta: PT Gramedia. Siswanto, Iwan, 2018, Upaya Meningkatan Qawa’id Bahasa Arab Melalui Model Pembelajaran Mind Map Di Prodi Ekonomi Syari’ah, Jurnal Al-Muqayyad, Vol.1, No. 1. Sudijono, Anas, 2018, Pengantar Statistik Pendidikan, Depok: Rajawali Pers. Sugiyono, 2019, Metode Penelitian Kuantitatif, Kualitatif dan R&D, Bandung: Alfabeta. Sulaikho, Siti, 2021, Analisis Ilmu Shorof Kajian Morfologi Bahasa Arab, Jombang: LPPM Universitas KH. A. Wahab Hasbullah. Rahmawati, 2019, Respon Siswa Terhadap Bahan Ajar Qawaid Bahasa Arab Berbasis Mind Map, Prosiding Seminar Nasional Multidisiplin, Vol. 2 No. 1. Wahab, Laode Abdul, 2014, Pengembangan Bahan Ajar Qawaid Bahasa Arab Berbasis Mind Map Untuk Stain Kendari, Jurnal Al-Izzah, Vol. 9, No. 2.
Downloads
Published
How to Cite
Issue
Section
License
Authors who publish with this Journal agree to the following terms:
- Author retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a creative commons attribution license that allow others to share the work within an acknowledgement of the work’s authorship and initial publication of this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangement for the non-exclusive distribution of the journal’s published version of the work (e.g. acknowledgement of its initial publication in this journal).
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g. in institutional repositories or on their websites) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published works.