The Effectiveness of Using The Quizizz Game Application to Increase English Vocabulary
Abstract
References
Aini, Y. I. (2019). PEMANFAATAN MEDIA PEMBELAJARAN QUIZIZZ UNTUK PEMBELAJARAN JENJANG PENDIDIKAN DASAR DAN MENENGAH DI BENGKULU. 2(25), 6.
Ardiansyah, M. (2022). Efektivitas Penggunaan Platform Quizizz dalam Meningkatkan Minat dan Pemahaman Konsep Matematika. SAP (Susunan Artikel Pendidikan), 6(3). https://doi.org/10.30998/sap.v6i3.9892
Chen, C.-M., Chen, L.-C., & Yang, S.-M. (2019). An English vocabulary learning app with self-regulated learning mechanism to improve learning performance and motivation. Computer Assisted Language Learning, 32(3), 237–260. https://doi.org/10.1080/09588221.2018.1485708
Chen, C.-M., & Li, Y.-L. (2010). Personalised context-aware ubiquitous learning system for supporting effective English vocabulary learning. Interactive Learning Environments, 18(4), 341–364. https://doi.org/10.1080/10494820802602329
Holidazia, R., & Rodliyah, R. S. (2020). Strategi Siswa dalam Pembelajaran Kosa Kata Bahasa Inggris. Jurnal Penelitian Pendidikan, 20(1), 111–120. https://doi.org/10.17509/jpp.v20i1.24562
Khusniyah, N. L., & Hakim, L. (2019). EFEKTIVITAS PEMBELAJARAN BERBASIS DARING: SEBUAH BUKTI PADA PEMBELAJARAN BAHASA INGGRIS. Jurnal Tatsqif, 17(1), 19–33. https://doi.org/10.20414/jtq.v17i1.667
Nur Wulandari, D. A. (2016).
PENGARUH MEDIA PEMBELAJARAN TERHADAP MOTIVASI DAN HASIL BELAJAR SISWA PADA PEMBELAJARAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS. Paradigma - Jurnal Komputer dan Informatika, 18(2), 18–24. https://doi.org/10.31294/p.v18i2.1178
Pertiwi, A. B., Rahmawati, A., & Hafidah, R. (2021). METODE PEMBELAJARAN KOSAKATA BAHASA INGGRIS PADA ANAK USIA DINI. Kumara Cendekia, 9(2), 95. https://doi.org/10.20961/kc.v9i2.49037
Poole, C. (1978). An English vocabulary test for secondary schools. Singapore Journal of Education, 1(1), 10–15. https://doi.org/10.1080/021887978085485
Purba, L. S. L. (2019). PENINGKATAN KONSENTRASI BELAJAR MAHASISWA MELALUI PEMANFAATAN EVALUASI PEMBELAJARAN QUIZIZZ PADA MATA KULIAH KIMIA FISIKA I. Jurnal Dinamika Pendidikan, 12(1), 29. https://doi.org/10.33541/jdp.v12i1.1028
Tang, J. T. (2020). Comparative study of game-based learning on preschoolers’ English vocabulary acquisition in Taiwan. Interactive Learning Environments, 1–16. https://doi.org/10.1080/10494820.2020.1865406
Yip, F. W. M., & Kwan, A. C. M. (2006). Online vocabulary games as a tool for teaching and learning English vocabulary. Educational Media International, 43(3), 233–249. https://doi.org/10.1080/09523980600641445