Digital Marketing Strategy to Increase Sales Through Social Media at Oriflame Jogja Resellers is Viewed From the Concept of Sharia Marketing
DOI:
https://doi.org/10.21111/ijtihad.v17i1.10150Keywords:
Social Media, Reseller, Sharia MarketingAbstract
References
Adelaar, Thomas. “‘Electronic Commerce and the Implications for Market Structure: The Example of the Art and Antiques Trade,’ Journal of Computer-Mediated Communication,” 2021, 5.
Albanjari, Fatkhur Rohman, Dosen Ekonomi Syariah, Fakultas Agama Islam, Universitas Muhammadiyah Ponorogo, Jawa Timur, and Pemasaran Syariah. “Strategi Pemasaran Syariah Dalam Upaya Meningkatkan Penjualan ( Studi Pada Ud . Sari Murni / Jenang Tradisional Lasimun Kecamatan Boyolangu Kabupaten Tulungagung ) Sharia Marketing Strategy In An Effort To Increase Sales ( Study at Ud . Sari Murni / Jenan.” Iqtisadie: Journal of Islamic Banking and Shariah Economy, 2022, 167–86.
Antonio, Muhammad Syafi’i. Bank Syari’ah Suatu Pengenalan Umum. Jakarta: Edisi Khusus, Tazkia Institute, 2012.
Arliman. “Perlindungan Hukum Umkm Dari Eksploitasi Ekonomi Dalam Rangka Peningkatan Kesejahteraan Masyarakat. Jurnal Rechts Vinding: Media Pembinaan Hukum Nasional,” 2017, 387.
Butarbutar. “Analisis Faktor-Faktor Yang Mempengaruhi Pendapatan Usaha Industri Makanan,” 2017, 619–33.
Diana (Director Oriflame). sistem Reseller Oriflame, September 21, 2021.
Fadhilah, Senior Manager. pemasaran Oriflame, September 21, 2021.
Fitry, S., & Rosita, L. “Pengaruh Munculnya Alfamart Terhadap Pendapatan Toko- Toko Kecil Di Desa Pematang Panjang Gambut,” 2019, 18–27.
Handoko, Basu Swasta dan Hani. “Manajemen Pemasaran:Analisa Perilaku Konsumen,” 2000, 141.
Hardiono, Thorik Gunara dan Utus. Marketing Muhammad. Bandung: Madania Prima, 2017.
Hariyanti, N. T., & Wirapraja, A. “Pengaruh Influencer Marketing Sebagai Strategi Pemasaran Digital Era Moderen (Sebuah Studi Literatur). Jurnal Eksekutif,” 2018, 133-146.
hmed, M., & Zahid, Z. . “. Role of Social Media Marketing to Enhance CRM and Brand Equity in Terms of Purchase Intention. Asian Journal of ManagementResearch,” 2014, 533–49.
Irawan, asu Swasta dan. , Manajemen Pemasaran Modern. Yogyakarta: Liberty, 2019.
Jaiz, Muhammad. “Dasar-Dasar Periklanan,” 2014, 44.
Kertajaya, Abdullah Gymnasiar dan Hermawan. Berbisnis Dengan Hat. , Jakarta: Mark Plus & CO, 2014.
Lestari, Sri and Poernomo. “Standar Kontrak Dalam Perseptif Hukum Perlindungan Konsumen (Standar Contract in Legal Perspectives of Customer Protection.” Jurnal Penelitian Hukum DEJURE 19, no. 1 (2019).
Marlius, D. “Keputusan Pembelian Berdasarkan Faktor Psikologis Dan Bauran Pemasaran PT. Intercom Mobilindo Padang. Jurnal Pundi,” 2017, 57–66.
Muali, C., & Nisa’, K. “Pemasaran Syariah Berbantuan Media Sosial: Kontestasi Strategis Peningkatan Daya Jual. An-Nisbah: Jurnal Ekonomi Syariah,” 2019, 168–85.
Musfar, T. F. Buku Ajar Manajemen Pemasaran Bauran Pemasaran Sebagai Materi Pokok Dalam Manajemen Pemasaran. Bandung: CV. Media Sains Indonesia., 2020.
Philip Kotler dan G. Amstrong. Prinsip-Prinsip Pemasaran. Jakarta: Erlanga, 2018.
Priansa, Bukhari Alma dan Donni Juni. Manajemen Bisnis Syariah: Menanamkan Nilai DanPraktis Syariah Dalam Bisnis Kontemporer. , Bandung: Alfabeta, 2017.
Sondang P. Siagian, Manajemen Stratejik. Jakarta, 2012.
Retnowati, May Shinta, Aisy Rahmania, and M Ilham Nazaruddin Noor. “Pelatihan Pemasaran Produk UMKM Desa Prayungan Pada Pasar Digital (E-commerce),” 2022, 8.
Sugiyono. Metode Penelitian Kuantitatif Dan Kualitatif. Bandung, 2017.
Sukoco, Daud, May Shinta Retnowati, Azidni Rofiqa, Muhammad Irkham Firdaus, and Devid Frastiawan Amir Sup. “Sharia Economic Views on Tabzir Behavior.” Al-Iktisab: Journal of Islamic Economic Law 5, no. 2 (November 1, 2021): 148. https://doi.org/10.21111/al-iktisab.v5i2.7032.
———. “Sharia Economic Views on Tabzir Behavior.” Al-Iktisab: Journal of Islamic Economic Law 5, no. 2 (November 1, 2021): 148. https://doi.org/10.21111/al-iktisab.v5i2.7032.
Suryana. Kewirausahaan. jakarta, 2016.
Sutriman, Fitri. “Spirit Post Capitalist Member Oriflame Cabang Yogyakarta Dalam Meningkatkan Religiusitas Keagamaan.” UIN Sunan Kalijaga Yogyakarta, 2022.
Tjiptono, Fandy. Pamasaran Edisi Ketiga Cetakan Pertama. Yogyakarta: Andi Offset, 2018.
———. “Strategi Pemasaran,” 1997, 103.
Downloads
Published
Issue
Section
License

This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-ShareAlike 4.0 International License.