Digital Marketing: Metode Utama Komunikasi Pemasaran Atraksi Wisata Badan Usaha Milik Desa (BUMDes)
DOI:
https://doi.org/10.21111/ejoc.v6i2.6619Keywords:
BUMDes, Digital Marketing, Komunikasi Pemasaran, Pariwisata, Key Method of Marketing Communication for Tourist Attraction of Village-Owned EnterprisesAbstract
References
Avinda, C. B., Sudiarta, I. N., & Karini, N. M. O. (2016). Strategi Promosi Banyuwangi Sebagai Destinasi Wisata (Studi Kasus pada Dinas Kebudayaan dan Pariwisata). Jurnal IPTA, 4(1), 55–60. https://doi.org/10.24843/IPTA.2016.v04.i01.p10Fadlan, F. (2020). Nagara Kolam renang Tawarkan Sensasi Berenang Diatas Gunung. https://www.sulut24.com/2020/07/nagara-swimming-pool-tawarkan-sensasi.htmlFitria, F. (2020). Pemberdayaan Ekonomi Masyarakat Melalui Badan Usaha Milik Desa (BUMDes). Adl Islamic Economic: Jurnal Kajian Ekonomi Islam, 1(1), 13–28. http://ejournal.steialfurqon.ac.id/index.php/adl/article/view/4Herdiansyah, H. (2014). Metodologi Penelitian Kualitatif untuk Ilmu-ilmu Sosial. Salemba Humanika.Hidayah, U., Mulatsih, S., & Purnamadewi, Y. L. (2020). Optimalisasi Unit Usaha Bumdes Harapan Jaya Berdasarkan Potensi Lokal di Desa Pagelaran. Jurnal Benefita, 5(1), 101–112. https://doi.org/10.22216/jbe.v5i1.4274Infobmr.com. (2020). Camat Bolangitang Timur Resmikan Kolam renang Desa Nagara. https://www.infobmr.com/bmr/bolmut/camat-bolangitang-timur-resmikan-kolam-renang-desa-nagara/Lontoh, J. K., Tumbel, A. L., & Kawet, R. (2020). Pemanfaatan Media Sosial Sebagai Strategi Promosi Bagi Pengembangan Pemasaran Wisata Danau Linow di Kota Tomohon. Jurnal EMBA, 8(4), 11–20. https://doi.org/10.35794/emba.v8i4.30435Machfoedz, M. (2010). Komunikasi Pemasaran Modern: Acuan Wajib Mahasiswa & Profesional. Cakra Ilmu.Mamonto, F. (2021). Air dan wisata kolam pemandian Nagara, urutan ke tiga kunjungan wisatawan di Bolmut. https://torangpeberita.com/2021/02/07/air-dan-wisata-kolam-pemandian-nagara-urutan-ke-tiga-kunjungan-wisatawan-di-bolmut/?fbclid=IwAR3JXSM0LQbmwZ94qESjemGOWDmAIWMNI5j26aUsyJ5jwXZtLpCJTPlg9igMuhtar, F. (2020). 22 Desa di Bolmut Ditetapkan Sebagai Desa Wisata. https://beritamanado.com/22-desa-di-bolmut-ditetapkan-sebagai-desa-wisata/Oktaviani, W. F., & Fatchiya, A. (2019). Efektivitas Penggunaan Media Sosial sebagai Media Promosi Wisata Umbul Ponggok, Kabupaten Klaten. Jurnal Komunikasi Pembangunan, 17(1), 13–27. https://doi.org/10.46937/17201926586Perdana, D. A. (2020). Marketing Produk pada Masa Pandemi Covid-19: Tantangan dan Peluang di Indonesia. In Telisik Seputar Covid-19 (Percikan Pemikiran Dosen Muda IAIN Sultan Amai Gorontalo) (pp. 187–201). Penerbit Insan Cendekia Mandiri.Prastiani, N., & Pratiwi, R. Z. B. (2020). Promosi dan Pemasaran Pariwisata Objek Wisata Tirta Sinongko Dalam Upaya Menarik Wisatawan. PRofesi Humas, 5(1), 38–57. https://doi.org/10.24198/prh.v5i1.21311Pratiwi, M. B., & Novianty, I. (2020). Strategi Bertahan Badan Usaha Milik Desa (BUMDes) dalam Pandemi COVID-19 pada Desa Cibodas Kecamatan Lembang Kabupaten Bandung Barat. Prosiding 11th Industrial Research Workshop and National Seminar (IRWNS), 11(1), 1098–1104. https://doi.org/10.35313/irwns.v11i1.2170Priantana, A. P., & Santoso, E. (2019). Strategi Promosi Objek Wisata Alam Situ Gede Kota Tasikmalaya. Jurnal Komunikasi Global, 8(1), 104–115. https://doi.org/10.24815/jkg.v8i1.13586Puspawati, D. P. H., & Ristanto. (2018). Strategi Promosi Digital Untuk Pengembangan Pariwisata Kota Magelang. Jurnal Jendela Inovasi Daerah, 1(2), 1–20. http://jurnal.magelangkota.go.id/index.php/cendelainovasi/article/view/14Rachmayanti, M., & Nofharina. (2018). Analisis Strategi Promosi Dalam Pengembangan Pariwisata (Studi Kasus pada Pariwisata Kabupaten Purwakarta). EProceedings of Management, 5(1), 1259–1274. https://openlibrarypublications.telkomuniversity.ac.id/index.php/management/article/view/6196/6175Retnasary, M., Setiawati, S. D., Fitriawati, D., & Anggara, R. (2019). Pengelolaan Media Sosial Sebagai Strategi Digital Marketing Pariwisata. Jurnal Kajian Pariwisata, 1(1), 76–83. http://ejurnal.ars.ac.id/index.php/JIIP/article/view/130Sari, K., & Nabella, R. S. (2021). Potensi Lokal dan Pengembangan Desa Wisata Melalui Badan Usaha Milik Desa (BUMDES): Studi Desa Wisata Pujon Kidul, Kabupaten Malang. Prosiding Seminar Nasional Ekonomi Pembangunan, 1(2), 109–114. http://conference.um.ac.id/index.php/esp/article/view/596Sidik, H. (2020). Meningkatkan Peran Badan Usaha Milik Desa (BUMDes) Sebagai Penggerak Ekonomi Pedesaan di Desa Langensari. Jurnal Pengabdian Kepada Masyarakat, 4(1), 21–30. http://jurnal.unpad.ac.id/pkm/article/view/26518Tahir, Y. D., Kiyai, B., & Dengo, S. (2021). Strategi Promosi Pariwisata Bunga di Kota Tomohon. Jurnal Administrasi Publik, 7(102), 69–78. https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/JAP/article/view/33308Talalu, T. R. (2020). Digital Marketing: Solusi Bertahan Bagi Industri Kecil Menengah (IKM) pada Masa Pandemi Covid-19. In Telisik Seputar Covid-19 (Percikan Pemikiran Dosen Muda IAIN Sultan Amai Gorontalo) (pp. 137–150). Penerbit Insan Cendekia Mandiri.Talikoti, S. C. (2019). Digital Marketing: The Vital Vitamin for The Future Marketing. Proceedings of 10th International Conference on Digital Strategies for Organizational Success, 1122–1132. https://doi.org/10.2139/ssrn.3323462Tjiptono, F. (2015). Strategi Pemasaran (4th ed.). Penerbit ANDI.Wijayatri, R., Lestari, L., Benita, I. A., Narizki, M. J., & Octavianto, P. W. (2021). Strategi Digital Marketing dan Pengembangan Produk dalam Meningkatkan Daya Tarik Wisata Herbal di Desa Growong. Community Empowerment, 6(3), 486–491. https://doi.org/10.31603/ce.4314Wolah, F. F. C. (2016). Peranan Promosi Dalam Meningkatkan Kunjungan Wisatawan di Kabupaten Poso. Acta Diurna Komunikasi, 5(2). https://ejournal.unsrat.ac.id/index.php/actadiurnakomunikasi/article/view/11722Yuristiadhi, G., & Sari, S. D. L. (2017). Strategi Branding Pariwisata Indonesia Untuk Pemasaran Mancanegara. ETTISAL Journal of Communication, 2(2), 31–41. https://doi.org/10.21111/ettisal.v2i2.1265Zaenal, A. Z., Kamase, J., & Serang, S. (2020). Analisis Digital Marketing dan Word of Mouth Sebagai Strategi Promosi Pariwisata. Tata Kelola, 7(1), 62–77. https://doi.org/10.52103/tatakelola.v7i1.98
Downloads
Published
Issue
Section
License
In order to be accepted and published by Ettisal : Journal of Communication, author(s) submitting the article manuscript should complete all the review stages. By submitting the manuscript the author(s) agreed to these following terms:
1. The copyright of received articles shall be assigned to [Ettisal : Journal of Communication] as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish articles in various forms (including reprints). [Ettisal : Journal of Communication] maintain the publishing rights to the published articles.
2. Authors are permitted to disseminate published article by sharing the link/DOI of the article at [Ettisal : Journal of Communication]. authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from [Ettisal : Journal of Communication] with an acknowledgement of initial publication to this journal.
3. Users/public use of this website will be licensed to CC BY-NC-SA (Attribution & Non-Commercial-ShareAlike)