Jaringan Komunikasi Politik yang Dipilih Kepala Daerah dalam Proses Perumusan RAPBD Kota Banjarbaru Tahun 2019
DOI:
https://doi.org/10.21111/ejoc.v5i1.3948Keywords:
Komunikasi Politik, Jaringan Komunikasi, Walikota, Pemerintahan Terbelah, RAPB, , Political Communication, Communication Networks, Divided GovernmentAbstract
References
Abdullah, S. (2012a). Perilaku Oportunistik Legislatif dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya: : Bukti Empiris dari PenganggaranPemerintah Daerah di Indonesia. Text.Abdullah, S. (2012b). Perilaku Oportunistik Legislatif dan Faktor-faktor yang Mempengaruhinya: Bukti Empiris dari Penganggaran Pemerintah Daerah di Indonesia. Text.Indrananto, C. (2012). Pemimpin Daerah Sebagai Agen (Dramaturgi Dalam Komunikasi Politik Walikota Solo Joko Widodo). Depok: Universitas Indonesia.Kaloh, J. (2007). Mencari bentuk otonomi daerah: suatu solusi dalam menjawab kebutuhan lokal dan tantangan global. Rineka Cipta.Lee Kaid, L. (2015). Handbook Penelitian Komunikasi Politik. Bandung: Nusa Media (Terjemahan).Littlejohn, S. W., & Foss, K. A. (2009). Teori Komunikasi, Theory of Human Communication. Saiemba Humanika. Jakarta.Prihantika, I., & Hardjosukarto, S. (2012). The causal map of the mayor’s policies on regional competitiveness. Bisnis & Birokrasi Journal, 18(1).Rosit, M. (2012). Strategi Komunikasi Politik Dalam Pilkada (Studi Kasus Pemenangan Pasangan Kandidat Ratu Atut dan Rano Karno Pada Pilkada Banten 2011). Tesis. Jakarta: Universitas Indonesia.Sarman, M. (2015). Pilkada Serentak: Quo Vadis Kedaulatan Rakyat. Banjarmasin: ProgramMagister Sains Administrasi Pembangunan Universitas Lambung Mangkurat.Sarman, M. (2019). Political Banality in Indonesia Post-New Order. J. Pol. & L., 12, 64.Yuniarti, L. (2015). Konstruksi Pemberitaan “Konflik Basuki Tjahaha Purnama (Gubernur DKI Jakarta) dan DPRD” di Media Online (Analisis Framing Pada Kompas. Com Dan Viva. co. id Edisi 28 Februari-5 Maret 2015). University of Muhammadiyah Malang.
Downloads
Published
Issue
Section
License
In order to be accepted and published by Ettisal : Journal of Communication, author(s) submitting the article manuscript should complete all the review stages. By submitting the manuscript the author(s) agreed to these following terms:
1. The copyright of received articles shall be assigned to [Ettisal : Journal of Communication] as the publisher of the journal. The intended copyright includes the right to publish articles in various forms (including reprints). [Ettisal : Journal of Communication] maintain the publishing rights to the published articles.
2. Authors are permitted to disseminate published article by sharing the link/DOI of the article at [Ettisal : Journal of Communication]. authors are allowed to use their articles for any legal purposes deemed necessary without written permission from [Ettisal : Journal of Communication] with an acknowledgement of initial publication to this journal.
3. Users/public use of this website will be licensed to CC BY-NC-SA (Attribution & Non-Commercial-ShareAlike)